Garantie la PcGarage – continuarea

Vă povesteam eu în urmă cu ceva timp că la PcGarage „garanție” înseamnă „îl mai plătești o dată ca să ți-l înlocuim”. Ca să recapitulăm: eu luasem un kit de 4 memorii cu 700 RON, și din el s-a defectat un modul. Cum acum PcGarage vinde _exact_ același kit la 1500 RON, soluția lor a fost „îți păstrăm toate memoriile, inclusiv cele bune, și dacă vrei alt kit de memorie plătește diferența”. Sau, după cum spune Meekuu, „îți luăm 3 memorii bune și îți dăm înapoi banii pe 2” :)

Între timp, situația a mai evoluat. În primul rând, am reușit să recuperez memoriile de la ei. După ce mi s-a explicat intens că „măsura înlocuirii este disproporționată”, și „clientul nu are în nici un fel de ales referitor la modul în care se soluționează problema în service”. Legea îi contrazice (am explicat deja în post-ul anterior cum și de ce), dar ei sunt convinși că au dreptate. Așa că nu am mai insistat…

Discutie PcGarage

Eh, după încă vreo câteva amânări (vedeți discuția de mai sus), reușesc să îmi primesc memoriile. A trebuit inclusiv să dau copie după CI și declarație pe proprie răspundere că le vreau, nu accept storno, și doresc refacturarea lor.

Dezamăgit complet, decid ca înainte să merg la ANPC să încerc și la Corsair. Așteptându-mă din nou la lupte, la discuții de genul „da’ la distribuitorul local ați fost? Păi dacă ei nu v-au înlocuit produsul, noi de ce să o facem? Nu se poate, mergeți la ei…”

Iaca surprize:

  1. Din momentul în care am dat click pe „request RMA”, tot procesul a fost automat. Aprobarea RMA-ului a fost instantanee, și imediat am putut să tipăresc eticheta pentru curier.
  2. Mai mult – Corsair oferă un serviciu de „express RMA”, în care ei îți trimit replacement-ul înainte ca tu să trimiți produsul defect înapoi (ca să ai cât mai puțin downtime pe sistem!). Bineînțeles, trebuie să se asigure că le mai și trimiți ceva :) , și atunci îți blochează pe card costul produsului până primesc returul. Ei bine…
  3. … aici vine surpriza cea mai mare: suma blocată pe card a fost de aproximativ 750 RON. Și da, exact acela este costul produsului la ei!

Ați urmărit cu atenție? Haideți să recapitulăm:

  • dacă înlocuiam „în garanție” produsul la PcGarage, plăteam 1500 – 700 = 800 RON (hai 700, că din mărinimia lor mi-au oferit 10% reducere :P ) . Și aveam în final un kit de 4 memorii funcțional
  • acum, dacă nici nu mă mai deranjez să le trimit pe cele defecte înapoi, mă costă 750 RON. Și am în final un kit de 4 memorii funcțional, plus încă 3 module care merg bine-mersi (și doar ele costă vreo 1100 RON la noi)
  • dacă în schimb returnez memoriile defecte, am de plătit un 60 RON or so costul de transport.

Și atunci vine întrebarea – dacă la alții se poate, de ce naiba noi nu suntem în stare??? Și ne mâncăm de sub…… unghii în situații în care nici măcar n-am avea ce pierde? (că în pisici, nu pierdea nimic PcGarage dacă făceau ei asta. Și păstrau un client!)

 

10 Comments »

  1. colin Said,

    March 14, 2014 @ 14:21

    au printre cele mai bune filtre la produse din cate stiu eu pe la noi…
    insa ce-i drept au o gramada “scapari grosolane” la serviciile post achizitie

  2. andreius Said,

    April 17, 2014 @ 10:00

    1. Tu ai beneficiat de garantie de PRODUCATOR, nu de vanzator
    2. Eu am patit o chestie similara cu niste SSD-uri, dar pretul lor a scazut la mai putin de jumatate si suma stornata a fost suma initiala, suma cu care am putut sa imi iau in schimb SSD-uri de capacitate dubla.

  3. bogd Said,

    April 17, 2014 @ 10:08

    1. De acord. Nu inteleg totusi ce se schimba prin asta, si de ce nu am putut sa beneficiez de garantie prin intermediul vanzatorului, asa cum era normal.

    2. Deci n-a fost o chestie similara – tu ai fost norocos :)

  4. Rooyhz Said,

    April 17, 2014 @ 10:22

    Astia de la PG Garbage sunt cunoscuti pentru tepele pe care le trag. Daca ai noroc sa nu ti se strice produsul, totul e ok. Cu toate ca nu castigi nimic cumparand de la ei, ca nu au cele mai mici preturi. Daca ti se strica ceva, ii doare in pix, scoate banul si cumpara alt produs, fraieie, pentru ca… ghici ce: mama patronului e ceva sefutza pe la OPC :)

  5. andreius Said,

    April 17, 2014 @ 10:27

    Eu ti-am dat exemplu respectiv pentru ca sa intelegi ca exista un anumit cadru, reglemetat legal, in care se desfasoara comertul si ca magazinele nu sunt fundatii caritabile. In cazul meu probabil au pierdut bani, dar nu aveau ce sa faca pentru ca asa este LEGEA, in cazul tau, tot LEGEA ii proteja sa piarda alti bani. Nu cred ca daca tu erai in locul lor procedai altfel.

    Eu iti inteleg frustrarea, dar ma gandesc ca aruncatul cu rahat ar fi bine sa il practice numai Ponta si Basescu, noi trebuie sa schimbam tara asta in mai bine prin alte metode. Daca vrei sa faci ceva in sensul asta, incepe o discutie despre cum este croita legea si despre aceasta “scapare” care in unele cazuri avantajeaza cumparatorul iar in altele in dezavantajeaza, fara sa arunci cu noroi si sa murdaresti niste oameni fara vina.

    Uite, pentru ca lucrez in IT, o sa-ti mai zic o chestie: ai facut o greseala ca ai aruncat cutia si nici nu te-ai uitat la ea. Daca te uitai la ea atent gaseai inauntru o foaie rosie pe care scria mare “STOP, DO NOT RETURN THIS PRODUCT TO THE STORE FOR WARRANTY”. Corsair asa lucreaza. Prefera sa faci RMA la ei direct decat sa returnezi produsele de unde le-ai cumparat, tocmai ca sa prinda defectele mai repede si sa nu le scada credibilitatea si rating-ul.

    http://www.madshrimps.be/files/users/stefan/audio/2012corsairv2000/packaging/7.jpg

  6. Rooyhz Said,

    April 17, 2014 @ 11:17

    Singura chestie e ca eu, cumparator, nu sunt obligat sa platesc transport catre producator, doar pentru ca PG Garbage sunt o firma de tepari care aleg sa nu respecte legea. Problema nu e la mine, cumparator, ca n-am stiut “sa ma descurc”. Problema e la hotii de la PG Garage care au niste practici comerciale extrem de dubioase, bune pentru samsarii de biciclete furate din targul Vitan.

  7. bogd Said,

    April 17, 2014 @ 11:42

    @andreius: le iau pe rand.

    1) Fix LEGEA aia spune niste lucruri foarte clare. Te invit sa citesti aici partea cu “se ia in calcul valoarea CURENTA a produsului”. Si raspunsul colegului de la legi-internet.ro de aici .

    Nu vad in nici un fel “scaparea” din legislatie.

    2) Relatia mea contractuala este cu vanzatorul. Conform legislatiei din Romania, el este cel obligat sa asigure garantia pentru produsele vandute. Nu am nici o obligatie sa “ma descurc” si sa apelez la producator direct – asa cum vanzatorul a stiut sa ia banii, tot el ar trebui sa intermedieze relatia cu producatorul si in caz de probleme.

    3) Eu personal nu am avut nici un fel de “do not return this product” in vreo cutie de-a mea (nici la memorie, nici la PSU, care e tot un Corsair). Si da, in general ma uit la manuale/documentatie inainte sa arunc cutia.

    Dar dupa cum spunea cineva mai sus, nu vad de ce as fi obligat sa platesc eu costurile de returnare a produsului in strainatate (costuri care nu sunt tocmai mici), in conditiile in care legea spune foarte clar ca vanzatorul este _obligat_ sa asigure garantie pentru produsele vandute.

    4) Eu am spus o poveste. Clara, concreta, care poate fi sustinuta cu dovezi (de la screenshots pana la factura, certificat garantie, documentele insotitoare ale pachetului catre Corsair, etc). Nu am facut nici o afirmatie gratuita – daca asta tie ti se pare “aruncat cu rahat”, cred ca problema nu e la mine…

  8. andreius Said,

    April 17, 2014 @ 11:58

    Cum zici tu, nu sunt avocatul nimanui si nici nu am vreun interes in cazul asta, dar daca vrei sa te lamuresti, suna la OPC. Si asa esti blogger si cu asta te ocupi. Cere un punct de vedere oficial si publica-l aici.

    Totusi, referitor la punctul 3, cauta pe internet (inclusiv pe site-ul lor) si sa vezi despre ce vorbesc.

  9. bogd Said,

    April 17, 2014 @ 13:20

    Referitor la punctul 3, iti dau mai jos raspunsul primit pe forumul oficial Corsair, de la un angajat de-al lor:

    “We have nothing to do with the store’s RMA policy. […] Our warranty [http://www.corsair.com/en/support/warranty] only applies if you contacted us directly”

    Iar referitor la OPC, ma indoiesc ca mai pot face ceva fara sa mai am produsul original. Ori in cazul meu, interesul era sa imi rezolv problema (si sa imi fac sistemul sa mearga), nu sa le trimit celor de la PcGarage ANPC-ul pe cap.

    Si nu, nu ma ocup cu asta :) . Am un job care imi ofera alte ocupatii – dovada si faptul ca postez foarte rar pe blog :)

  10. EugenF Said,

    January 14, 2016 @ 22:56

    Mai demult si eu am avut un kit Corsair 2x2GB cumparat de la emag (cu garantie lifetime) si la un moment dat vreo 4 celule de memorie dintr-un modul au crapat. Defectul fiind foarte greu de descoperit a durat ceva timp sa il detectez. Calculatorul crapa rar, Numai cu memtest86+ am detectat defectul.
    Sincer nu credeam ca la emag mai rezolv ceva cu garantia, dar am solicitat online serviciul de reparare Depanero (citisem review-uri proaste despre el).
    Au venit acasa ,am predat la curierul trimis de Depanero cele 2 module (unul bun si unul defect -marcat de mine). Nu mai avem cutiile. Chiar ma gandeam ca o sa pierd si modulul bun.
    Dupa vreo 2 saptamani sunt anuntat ca modulele au fost inlocuite si sa astept curierul.
    Au venit modulele inlocuite.
    Cred ca am avut noroc.

RSS feed for comments on this post · TrackBack URI

Leave a Comment