Garantie la PCGarage…

Sunt client fidel PCGarage. Și deși au mai avut ei… mici derapaje uneori, per total am fost mulțumit de serviciile lor. Atât de mulțumit încât am ajuns să fiu client Platinum, și să trec binișor de vreo 40.000 RON lăsați la ei. De multe ori am ales să iau un produs de la ei, chiar cu 300-500 RON mai scump decât din altă parte, „ca să nu am probleme cu garanția”.

Idealist, veți spune? Da, acum vă dau dreptate…

Povestea începe cu un kit de memorie de 32GB (4x8GB), care îmi mănâncă ficații de luni de zile. Ecrane albastre repetate, blocări ale sistemului (freeze), etc. După multe nopți petrecute în Prime95, memtest86, FurMark, și alte asemenea, plus o reinstalare de Windows și drivere, mi-am dat seama că memoria e de vină când brusc unul din module a început să fie văzut ca fiind de… 4GB în loc de 8!

Fericit că în sfârșit i-am dat de cap, iau kit-ul într-o pungă antistatică și mă îndrept către PCGarage.

Ajung la sediul lor, prima reacție este din categoria celor pe care nu le aștepți de la o firmă serioasă – „kit-ul avea și o cutie, nu? N-ați păstrat-o??”. Îi explic domnișoarei că dacă ar fi să păstrez toate cutiile de la echipamentele IT pe care le cumpăr ar trebui să locuiesc în cutiile respective, și mă pregătesc de o luptă pe tema „garanția e pentru produs, nu pentru o nenorocită de cutie”. Din fericire, nu este nevoie – pare să înțeleagă. Pune kit-ul într-o pungă (pungă, da? Eu măcar îl adusesem într-una specială, antistatică! :) ), și îmi spune că mă anunță ei când se soluționează.

Înainte de a pleca, nu uit să îi spun că nu pot să accept storno ca și soluție. Pentru un motiv foarte simplu – kit-ul a costat 700 RON la vremea lui, și acum exact același kit la ei costă 1600 (da, ați citit bine!) RON. Îmi spune că stornarea se aplică doar dacă produsul nu poate fi reparat sau înlocuit. Știind că există o grămadă de produse echivalente pe stoc, plec fericit.

stoc produse

Trecem rapid peste faptul că mă mai plimbă o dată pe drum în mod inutil (am 2 kit-uri de memorie identice, și le dădusem pe lângă plăcuța defectă una din kit-ul ei, și două din alt kit). Nu știu de ce ar fi contat, dar zic „OK” și la asta, și le aduc memoriile pereche.

Nu mică îmi este surpriza când peste 2 săptămâni primesc următorul SMS: „— PC Garage — Produsul dvs este solutionat in service prin storno. Va fi inlocuit cu alt produs ales de dvs prin lansarea unei noi comenzi.”

Pun mâna pe telefon, sun la garanții. Nu obțin decât un „trimiteți cererea dv. în scris, pe site”.

O fac și pe asta. Și brusc se face iar liniște câteva zile… După care primesc un răspuns care pe scurt se traduce ca „îți mai dăm un discount de 10% – nu-ți convine, la revedere!”.

Discutie PcGarage

Pun iar mâna pe telefon, și încep să mă cert cu ei. Ajung la o d-ră care mă tot pune on hold în mod repetat (probabil cât întreabă pe altcineva). Într-un final, escaladează direct problema. La un domn care începe să îmi spună că:

  1. „În momentul în care ați lăsat produsul în service, ați acceptat termenii și condițiile de acordare a garanției. Nu ați citit termenii!”.  (trecem aici peste faptul că în certificatul de garanție nu există termeni propriu-ziși, ci doar 3 link-uri către legislație – important este că am citit condițiile alea, și în ele scrie fix ce mi s-a spus mai devreme: „Produsele care nu pot fi reparate sau inlocuite cu alte produse cu performante similare vor fi stornate.”)
  2. „Decizia de stornare nu a fost a noastră, ci a service-ului autorizat” (din nou nu mă pricep și nu știu dacă așa e, dar cât timp eu vouă v-am dat banii, de ce m-ar interesa?)

Cel mai nasol este faptul că refuză complet să îmi dea măcar kit-ul defect înapoi. Pentru că naibii, ies mai ieftin dacă îmi cumpăr eu, din banii mei, doar plăcuța defectă, decât dacă plătesc din nou 3 plăci perfect funcționale!

Acu’ să-mi explice și mie cineva care se pricepe – prin ce anume e „disproporționată” cererea mea de înlocuire a produsului cu unul identic sau echivalent?

Pentru că dacă e să luăm legea ( Legea nr. 449/2003, republicata 2008, privind vanzarea produselor si garantiile asociate acestora, modificata prin OUG nr. 174/2008), aflăm din art. 11 că:

O masura reparatorie va fi considerata disproportionata, daca ea impune vanzatorului costuri care sunt nerezonabile in comparatie cu cealalta masura reparatorie, luandu-se in considerare:

  1. -valoarea pe care ar fi avut-o produsele daca nu ar fi existat lipsa de conformitate;
  2. -importanta lipsei de conformitate
  3. -daca cealalta masura reparatorie ar putea fi realizata far nici un inconvenient semnificativ pentru consumator.

Păi să le luăm pe rând:

  1.  Valoarea actuală a produsului dacă nu ar fi existat lipsa de conformitate era (tot conform site-ului PCGarage) de 1511.09 RON . Produsele cu care le-am sugerat eu înlocuirea au (conform aceluiași site) prețuri între 1463.51 și 1660.62 RON. Ce e disproporționat în asta?
  2. Lipsa de conformitate a fost destul de importantă încât sistemul să fie inutilizabil.
  3. Reparația era imposibilă, iar „măsura reparatorie” aleasă de ei este echivalentă cu „plătește-l pe jumătate dacă vrei să ți-l înlocuim”. Ceea ce mie personal mi se pare un… inconvenient :) .

Înainte să spuneți că nu e ca mine, mai gândiți-vă la un lucru – dacă ar fi ca ei, asta ar însemna automat că orice produs luat la promoție (Black Friday, anyone?) nu mai beneficiază de garanție decât dacă plătești! Ai găsit un super produs, care înainte costa 50 RON, la ofertă de Black Friday pentru 10 RON? Roagă-te să nu se strice – pentru că altfel ei îți returnează frumos cei 10 RON, și dacă vrei garanție pune tu frumos mâna și plătește prețul curent! :(

 

11 Comments »

  1. PCGarage fiind măgari | Big Lazy SysAdmin Said,

    February 28, 2014 @ 22:03

    […] o temă extrem de interesantă de discuție. Povestea întreagă o vedeți la Bogdan pe blog, eu v-o spun doar pe […]

  2. Eugen Said,

    March 4, 2014 @ 9:43

    Salut!
    Doresc sa stiu daca poti posta “intamplarea” si pe ingarantie.ro sau daca este ok sa o preiau eu, cu un link direct catre aceasta pagina la inceputul postului.
    Astept un raspuns.
    Multumesc

  3. bogd Said,

    March 4, 2014 @ 10:03

    @Eugen – chiar te rog! :) E bine sa stie lumea de situatiile de gen… :|

  4. Eugen Said,

    March 4, 2014 @ 10:19

    Mersi!
    Subiectul este la adresa http://ingarantie.ro/viewtopic.php?f=26&t=17

  5. ATEX Said,

    March 4, 2014 @ 14:07

    In viitor, iti ofer o alternativa de luat in considerare. http://www.atexpc.ro

  6. colin Said,

    March 5, 2014 @ 16:41

    sa ne tii la curent cu ce a urmat.
    am avut si eu cateva experiente neplacute cu cei de la pcgarage

  7. bogd Said,

    March 13, 2014 @ 15:13

    @colin – continuarea aici:

    https://ubergeek.ro/2014/03/13/garantie-la-pcgarage-continuarea/

  8. Barsoianu Radu Said,

    February 18, 2015 @ 10:22

    Recent (ieri) am avut si eu o experienta extrem de neplacuta cu cei de la PC Garage, serviciul garantii. Nu recomand nimanui sa isi arunce banii in acest magazin, eu eram (sunt) client silver, cu aproape 20000 ron in cumparaturi. Atitudiea personalului de la garantii este una aroganta, neprofesionala, care te face sa regreti si cei 20 ron care i-ai dat pe transport sa ajungi la sediul lor.

  9. pcgarage Said,

    December 31, 2015 @ 11:22

    Trebuie informat faptul ca angajatii PC-garage,
    sub comanda managerului Cristian Petre, folosesc device-uri si componente in scopuri personale
    pana se strica, iar atunci cand se strica, le pun inapoi in cutie
    si le vand clientilor ca si cum ar fi noi noutze. Cand clientul ajunge cu produsul acasa si constata ca este defect,
    se intoarce cu el la retur bineinteles.
    Numai ca atunci cand ajungi la retur, ti se refuza returul si
    se trimite produsul in service, de parca s-a stricat la tine si
    nu l-ai primit gata stricat.
    Astfel, angajatii isi spala mainile si toate produsele sunt reparate sau returnate catre furnizor pe garantia
    clientului. Fiind pagubiti atat clientii cat si furnizorii si producatorii de produse.

    ne-am strans deja cateva zeci de persoane pagubite astfel si cautam sa facem un grup de cateva mii de pagubiti si impreuna sa demascam PC-garage si sa ii
    scoatem de pe piata din cauza acestor practici urate.

    Draga PC-garage. Noi platim pentru un produs nou, pentru ca vrem sa il
    folosim de nou atunci cand il cumparam. Nu sa il
    folosim peste 30 de zile, reparat. daca vroiam produse reparate sau
    la mana a doua, cumparam la mana a doua sau reparate.

    Rusine sa va fie.

  10. levi Said,

    March 25, 2016 @ 16:29

    Mai… Mai … Daca chitul a costat 700 ron… Normal ca la stornare 700 vei primi. Si de ce se storneaza ? Inca nu am vazut firma care sa repare memorie :)

  11. bogd Said,

    August 16, 2016 @ 11:49

    @levi: Reciteste te rog articolul. N-am cerut sa imi dea mai mult inapoi. Am specificat explicit ca _refuz_ stornarea, din motivele mentionate.

    Solutia era una foarte simpla – inlocuirea produsului cu unul echivalent, care exista in stocul PcGarage (vezi sshot-uri din articol).

    Alternativ, daca PcGarage nu voia sa inlocuiasca doar un modul din 4, puteau apela la producator (Corsair). Care onoreaza garantia si inlocuieste intreg kit-ul fara nici un fel de probleme ( vezi https://ubergeek.ro/2014/03/13/garantie-la-pcgarage-continuarea/ ).

    Problema e ca trebuia sa existe bunavointa si dorinta de a ajuta clientul. In acest caz au lipsit ambele…

RSS feed for comments on this post · TrackBack URI

Leave a Comment