Despre WizzAir

Am o poveste veche și foarte urâtă legată de WizzAir. Pe care am tot uitat să o spun, dar tocmai mi-a adus aminte cineva de ea.

    Povestea începe într-o dimineață devreme (pe la ora 6), când am ajuns în aeroport cu prietena. Ea era la muncă în străinătate, și lua avionul de dimineață pentru a putea ajunge și la muncă în ziua respectivă.

    Am ajuns în aeroport cu o oră și jumătate înainte de decolare. Făcusem deja checkin-ul online, nu avea bagaje de lăsat, așa că nu ne făceam griji. Ne așezăm la coada (absolut infernală) de la security check, și așteptăm.

    După vreo oră, începem să ne îngrijorăm. Coada se mișca lent, și în ritmul respectiv nu avea nici o șansă să treacă la timp de security check. Mă duc de 3 (TREI!) ori la cei de la security check – „oameni buni, pierde avionul, lăsați-o să treacă în față!”. Răspunsul a fost de fiecare dată același – „nu se poate, trebuie să stea la coadă, SIGUR nu va pierde avionul!”.

    În același timp, personalul de la alte companii aeriene (BlueAir included) reușea să treacă prin coadă și să adune oamenii lor pentru a îi trece în față. De la WizzAir nimeni. Abia cu 10 minute înainte de decolare am reușit să prind un guzgan de la Wizz și să trimit prietena cu el în fața cozii.

    Văd că ajunge la security check, văd că trece de el (bineînțeles că FIX atunci i-a apucat pe cei de la security un zel nebun, de au căutat-o și în șosete!), văd că ajunge la poarta de îmbarcare, și răsuflu ușurat. În 5 minute mă sună plângând – se închisese deja poarta, și a pierdut avionul.

    Adăugați la povestea asta următoarele:

    1. În toată perioada de așteptare au existat doar două apeluri generice pentru zborul respectiv („călătorii sunt rugați să se prezinte la poarta de îmbarcare”). Nu tu apel nominal, nu tu last call, nu nimic altceva. Spre deosebire de orice altă companie aeriană care avea zboruri în perioada respectivă
    2. Când (după eveniment) am mers la biroul WizzAir pentru a le spune că au o problemă, au ridicat din umeri – „da, știm, la toate zborurile pierdem pasageri” (!!!)
    3. Mai mult – încercând să aflăm unde putem depune o plângere, ni s-a spus… „la Cluj!”. Cei de la ticketing din aeroport s-au spălat pe mâini pe motiv că ei se ocupă doar de bagaje/ticketing, și nu au nici un fel de legătură cu WizzAir. Până la urmă am depus la ei o plângere, la care nu am primit un răspuns oficial nici în ziua de azi.
    4. Dimineața între 6 și 8 sunt vreo 10 zboruri programate (de la diverse companii aeriene). Toate în direcții foarte solicitate, ceea ce creează niște cozi enorme. Peste o oră, la security check era PUSTIU. Și da, compania aeriană este cea responsabilă de programarea zborurilor!
    5. WizzAir este SINGURA companie pe care o cunosc la care plătește CLIENTUL ca să sune la ei. (Pentru RO: Calls charged at RON 2.68 per minute. Calls from mobile networks may be charged at a higher rate.)
    6. Acum doi ani trebuia să zbor cu ei FIX în perioada în care a fost aeroportul Băneasa închis pentru reparații. Ca urmare, le-am trimis un e-mail în care îi întrebam ce se întâmplă în perioada respectivă. După 3 săptămâni (timp în care plecasem cu BlueAir și mă și întorsesem), primesc răspuns – „avem multe mail-uri, e posibil să dureze și 2 luni până să vă răspundem”. Răspunsul final nu a ajuns nici până astăzi.

    Cred că este deja clar de ce am promis că nu mai zbor în viața mea cu WizzAir, nu?

    10 Comments »

    1. VAXXi Said,

      January 28, 2011 @ 18:04

      Stai liniștit, eu am pățit-o la fel cu Air France pe Charles de Gaulle. N-a fost nici un apel de îmbarcare pentru zborul de București, și li s-a defectat 1 scanner din 2 pe direcția porții la care aveam avion. Alte companii mai deștepte trimiteau omul la scanner să-i scoată din coadă și să-i treacă prin față pe călătorii al căror avion pleca, de București i-a durut în cur (deși aveam bagajul checked-in cu 2 ore juma’ înaintea zborului).

      Evident, ăia la ghișeul Air France au dat din umeri: n-a existat nici o problemă, nu s-a defectat nimic, e vina ta că n-ai ajuns la timp, v-am dat jos bagajul din avion și vă așteaptă, la revedere și-un praz verde. În schimb, când am plecat dinspre București spre Paris (tot cu AF) au așteptat 30 de minute în plus 3 pasageri zburătăciți, de-abia mi-am prins conexiunea. Nește țărani.

    2. nexus Said,

      January 29, 2011 @ 12:54

      Stilul “francofon” de a ne organiza? Si durerea in cur aferenta cand se alege praful…

    3. Ka Said,

      April 20, 2011 @ 15:59

      Wizzair-ul nu cred că are angajați pe Băneasca. Pur și simplu firma de handling este interfața Wizzair cu pasagerii de pe aeroport. Iar la Băneasa, Wizzair are contract cu Romanian Airport Services: http://www.baneasa.biz/index.php !

      Dacă

    4. bogd Said,

      April 27, 2011 @ 21:02

      @Ka: intr-adevar, firma de handling este RAS. Dar trebuie precizat că „interfață” înseamnă doar „luăm banii, și atât”. Pentru că dacă ai o problemă sau vrei să faci o reclamație, RAS se spală pe mâini complet – „vorbiți la WizzAir la Budapesta” (!!!)

    5. Camelia Said,

      January 27, 2012 @ 9:52

      Eu am o parere foarte buna despre Wizzair / S-a anulat cursa Wizz spre Bucuresti, de la Bergamo , datorita conditiilor meteo nefavorabile de la Bucuresti si toti pasagerii care au dorit schimbarea zborului am fost cazati imediat la hotel de 4 stele cu 3 mese asigurate, transport de la si spre aeroport – totul platit de Wizzair. S-au ocupat imediat de noi si au fost extrem de amabili desi nu era vina lor ca avionul nu putea efectua zborul . Am citit ca desi si Taromul a avut curse anulate nu au cazat pasagerii – au adus doar mancare pe aeroport.

    6. polimedia.us/fain Said,

      February 22, 2012 @ 10:06

      UberGeek – Despre WizzAir…

      O experienţă neplăcută….

    7. Apollo Said,

      February 22, 2012 @ 16:42

      Si la Blue Air telefoanele sunt tot pe bani. La Baneasa e mereu asa, bine ca se muta.

    8. sa Said,

      April 3, 2012 @ 9:57

      Eu am avut un bilet la wizz pe 13 martieam vrut sal anulez dar lam pierdut pt. Ca telefoanele de contact sant suspendate .am cumparat alt bilet pe 29 mar dar cum a fost greva in sp nu a zburat lau schimbat pt 31.mart am ajuns in aeroport cu 50 de mminute inainte si deja mai erau multe persoane. Care nu mai aveau loc in avion asa ca ma pierdut. Inca un bilet am pus o plangere la wizz dar de geaba. Tot sa intamplat in zaragoza am cumparat alt bilet din barcelona avionul a avut intarziere aproape 2 ore unde si cum putem sa ne certam cu ei ? Spun ca biletele sunt ieftine dat cu toate taxele ajungi mai scum decat tot.pt mine wizzair e de c….. Incercati sa nu mai cumparati de la wizzair bilete

    9. sa Said,

      April 3, 2012 @ 9:59

      Telefoanele nu sant adevaraye de la wizzair

    10. monica Said,

      November 18, 2013 @ 22:43

      Buna. Mie mi s-a pierdut bagajul de cala zbor luton-otopeni Wizz. nu le pasa ci doar sustin ca nu stie unde e bagajul (posibil sa fie in polonia!!!) si c singura cale sa rezolv ceva este sa trimit un mail lao adresa care nu exista Sorry, we were unable to deliver your message to the following address.

      :
      Remote host said: 550 No such user (custumerservice@wizzair.com) [RCPT_TO]

      are cineva idee ce as putea face?in afara de faptul sa ma resemnez 🙂

    RSS feed for comments on this post · TrackBack URI

    Leave a Comment