Cumpana…

…sau cum am ajuns să îmi doresc să car apa singur.

Povestea mea începe atunci când am făcut un contract de livrare a apei cu Cumpăna. Am zis și eu „hai să nu mai car bidoane de apă cu mâna în fiecare săptămână. Să fiu modern, și să le primesc acasă”.

Fac contractul, prind și o ofertă (o sticlă de policarbonat de 0.5l gratuit. Wow! 😛 ). Contract pe 2 ani, în ideea că voi beneficia de serviciu pe termen lung. Aflu că livrarea dozatorului și a apei se va face în 5 zile.

Sărim peste o săptămână, și ajungem în ziua 1…

Ziua 1. Sunt sunat, și mi se spune că „mâine” se va face livrarea. Îl rog pe cel care m-a sunat (delivery guy) să vină înainte de ora 18:30, pentru că după acea oră eu nu voi fi acasă. Îmi promite că ajunge între 17 si 18:30.

Ziua 2. Vreme nasoală – plouă. Plec mai devreme de la muncă, pentru că trebuie să aștept livrarea. Și o aștept. Și o aștept. La 18:45, pun mâna pe telefon. Și am o conversație… interesantă.

Eu: „Bună ziua, aveam o livrare programată pentru astăzi. Îmi puteți spune ce se întâmplă?”
Ea (destul de colțos): „Se întâmplă că nu pot colegii noștri să vină la oră fixă. Ei livrează între 16 si 22”
Eu: „Da, dar se mai întâmplă și că am plecat mai devreme de la muncă pentru a îl aștepta pe coleg, și i-am spus explicit că nu voi fi acasă după ora 18:30”
Ea: „Dați-mi un număr de telefon, și vă contactăm”

După 5 minute, mă sună tipul cu livrarea. Aflu că „i s-a stricat mașina” (al naibii ghinion ce am eu, fix când să vină la mine se strică și mașina și tot…), și că vine mâine. Îl rog să vină înainte de 18:30, și îmi promite că eu voi fi primul client. După ce pleacă la 15:30 din depozit.

Ziua 2. Plec mai devreme de la muncă, și aștept livrarea. Și aștept. Și aștept. La ora 18:15, pun iar mâna pe telefon. Dau de o tanti ceva mai amabilă. Las numărul de telefon, și aștept să mă sune ei.

După 5 minute, iar tipul cu livrarea. Aflu că „e la un client în Drumu Taberei” (păi bine colegu’, ai uitat că mi-ai promis că vii la mine primu’, eh?), și la mine ajunge „după ora 8” (am menționat că din Drumul Taberei până la mine se fac 10 minute cu mașina?). Îi explic (politicos) că la ora 8 o să stea cu ele-n mână la ușă, și stabilim să ne vedem după ora 21:30. Mai mult, îi promit și că îl sun când mă întorc, ca să nu stea prea mult după mine.

Ora 21:30. Termin treaba, și îl sun. Aflu că mai are un client, după care vine la mine.

Ora 22:00. Ajunge la mine. Îmi pare și rău că îl țin peste program. Instalează dozatorul, îi mulțumesc, și pleacă. Mă bucur că în sfârșit am ceva de băut (se împlinesc deja 3 zile de când nu mai am apă în casă).

Ora 00:15. Mi se face sete și mă duc să-mi iau apă. Moment în care constat că jumătate din bidonul de apă a ajuns… pe jos. Mă apuc să șterg apa, și mă bucur că m-a luat setea. Nu de alta, dar dozatorul este între 2 imprimante și 2 unități de stocare – până dimineața, înotau toate fericite!

Ziua 3. Ora 10:00. Pun mâna pe telefon. De data asta, la „service și reclamații”

„Bună ziua, am o problemă, un dozator care curge”
“Aaa, e bidonu’ fisurat. Se mai intampla”
“Nu pare bidonu’, sa stiti! Curge sub dozator”
“Da, asa se prelinge. Dar e bidonul sigur!”
“Bun, ce fac?”
„Scoateti bidonul, ștergeți apa de lângă bidon, goliti rezervoarele, puneti alt bidon”

Ora 10:10. Scot bidonul, sus – curat ca lacrima. Nici o picătură de apă! Golesc rezervoarele, și pun alt bidon.

„Pic… Pic… Pic…”

Ora 10:20. Iar la telefon, cu aceeași persoană.

„Când ați primit dozatorul?”
„Aseară, după două amânări”
„Aaaaa… nu e în baza noastră de date. Dar trimit mail la colegii de la Cumpăna Acasă, și vă sună ei. După ce încep programul pe la 12:30, și văd mail-ul”
„Dar se rezolvă astăzi, da? Nu de alta, dar NU MAI AM apă în casă!” (de vreo 4 zile, da?!)
„Aaaa… nu vă pot garanta”
„A, și să nu uit! Când am făcut contractul, era o ofertă pentru o sticlă de 0.5l gratuit. Pe care nu am primit-o!”
„Vorbiți cu colegii când vă sună!”

Acum e ora 10:45. Și aștept cu muuuuult interes continuarea. Pentru că dacă nu rezolvă AZI problema, eu îmi bag piciorul în apa lor și mă duc la alții. Din fericire, e un domeniu în care există cât de cât concurență!

6 Comments »

  1. Cristina Said,

    October 7, 2010 @ 10:33

    Mda….probabil ca nu isi dau foarte mult interesul pentru clienti, nu sunt seriosi, iar in cazul in care mai sunt si alti distribuitori de apa pe piata de ce sa ne complicam viata si sa nu schimbam distribuitorul??
    La mine la serviciu ( e drept ca in alta tara, dar nu asta conteaza ) au venit in aceeasi zi de mai multe ori pentru ca ni se parea ca are un gust ciudat apa.Credeam ca e de la aparat. Ne-au schimbat 4 aparate in ziua aia si au zis ca mai schimba pana cand totul ni se pare totul ok.
    Daca mai sunt si alti distribuitori , decat sa pierzi timp si sa “castigi” nervi in plus, nu ar fi mai bine sa-i schimbi???

    Bafta multa!!! 🙂

    Cristina

  2. Liviu Said,

    October 7, 2010 @ 13:04

    1. Daca ai facut contract pe 2 ani, care sunt costurile de reziliere? Ai “dreptul” sa reziliezi sau te costa distractia asta?

    2. Eh, masinile se strica des, sa stii :)) Si la mine cand au livrat niste geamuri s-a stricat de exemplu masina de livrare… Strainii fac masini mai proaste decat Dacia noastra 😀 Da, glumesc. Ar trebui sa aiba o lista (circulara) cu scuze, minim 10, si sa le bage in sistem round robin – asa ne-am prinde mai greu cand ne mint.

    3. Traiasca concurenta!

  3. nexus Said,

    October 8, 2010 @ 6:51

    Nu pricep ce ai avut tu impotriva apei plate la sticle de 2L. Nu e prea greu de carat, e usor de folosit si (BONUS :)) ) o livrezi singur de cate ori ai nevoie. NU stai tu acasa prea mult ca sa consumi mai mult de 6 sticle intr-o saptamana.

  4. tb Said,

    October 8, 2010 @ 15:36

    Dar cu filtrul de apă nu ai fi dispus să încerci?
    http://www.romet.ro/ro/apa/apa_potabilizare_purificare.php

  5. bogd Said,

    October 12, 2010 @ 13:42

    @Liviu: din câte îmi dau seama din contract, nu există costuri de reziliere. Pierd doar banii dați pe bidoanele cu apă.

    @tb: din păcate, există o serie de dezavantaje (debit limitat, imposibilitatea controlului calității apei rezultate, costuri pe termen lung).

  6. UberGeek » Cumpana reloaded Said,

    October 12, 2010 @ 13:46

    […] promis că vă țin la curent cu evoluția… poveștii cu Cumpăna. Între timp a mai trecut un week-end (în care din fericire am fost plecat, și nu am stat să mă […]

RSS feed for comments on this post · TrackBack URI

Leave a Comment