Intre Intel si eMag

Nu știu cum, dar în ultima vreme sunt din ce în ce mai des prins între incompetența problemele unor producători de componente și indiferența magazinelor de la noi.

Să încep cu începutul – acum vreo săptămână discutam cu Meekuu despre evoluția plăcilor de bază și a procesoarelor. Și lăudam Intel-ul care merge de ani de zile pe un singur socket ( LGA  775 ), pe care poți să pui de la Celeron la QuadCore eXtreme.

Ei bine, acum câteva zile a trebuit să înlocuim placa de bază dintr-un sistem din Poli. Și repede. În concluzie, am decis să cumpăr de la eMag (în ultima vreme i-am cam evitat, și am preferat să iau din alte părți – dar eMag e aproape de Politehnică 🙂 ). No problem – caut iute o placă de bază cu LGA775, și găsesc un Intel DG43NB. Nu știam ce procesor e în sistemul respectiv, dar știam că e specie de Celeron pe 775. Verific iute pe site-ul eMag faptul că placa suportă Celeron, și trimit comanda.

Ca o remarcă pentru cei de la eMag – mi-a luat 10 minute să plasez comanda online, dar am stat peste 30 de minute în sediul lor până să o pot plăti. Pentru că toți consultanții de vânzări erau înconjurați de indivizi care în loc să se uite pe site și să aleagă ce le place preferă să stea în spinarea altui om până le face el o configurație completă. Și nu, la eMag nu te poți duce direct la casă să plătești, ci trebuie să treci pe la un „consultant de vânzări” (what the bloody hell for, că eu am făcut deja comanda cu ce mă interesează??). Măcar să lase naibii un om care să ii ajute doar pe cei care au deja comanda făcută!

Revenind la subiect – 2 hours and one motherboard swap later…. constat că placa nu bootează. Nu tu bipăituri, nu tu ecran de BIOS, nu nimic. Deconectez tot (inclusiv cele 6 HDD-uri). Nimic. Îi înlocuiesc memoria cu un Geil performant – tot nimic. Până la urmă, decid să trimit un coleg cu sistemul în service, să îmi spună cei de acolo ce are (recunosc că inițial nici nu m-am gândit că ar putea fi o problemă de compatibilitate cu procesorul).

Colegul ajunge ieri seară, pe la 20 fără un pic. Moment în care cei de la service tocmai se pregăteau de plecare, și nu stau să se uite la el. Ca urmare, ia sistemul înapoi în brațe, și pleacă.

Până astăzi (la a doua vizită), mai sap un pic și aflu că procesorul vechi era un Celeron D. O scurtă vizită pe site-ul Intel ne oferă prima surpriză – placa suportă doar anumite modele de procesoare, și al nostru nu se numără printre ele. În concluzie, ori schimbăm placa, ori cumpărăm și memorie, și procesor. Ținând cont că nu aveam nici un chef să mai mut odată plăcile, am optat pentru varianta 2. Totuși, nu puteam să nu încerc să aflu dacă eMag te ajută atunci când ai prea multă încredere în site-ul lor, sau dacă îți oferă posibilitatea de a returna placa în schimbul uneia compatibile.

Astăzi de dimineață mergem amândoi la eMag. Și dăm peste același om de la service, un demn reprezentant al nobilei familii Miserupe. Dialogul care a urmat (între mine și el) a fost cel puțin fascinant…

Eu: „Am cumpărat o placă de bază de la dv, și nu bootează”
El: „Da, m-am uitat pe site, nu suportă procesorul respectiv”
„Știți că pe site-ul dv scrie că suportă Celeron”
„Păi și ce, nu suportă?”
„Tocmai ați spus că nu suportă”
„Suportă, dar numai anumite modele”
„Asta nu scrie pe site”
„Pe site scrie că suportă”
„Da, dar sistemul ăsta e dovadă că nu suportă”
„Suportă unele modele – trebuia să vă uitați voi pe site, și să vedeți dacă îl suportă pe al vostru”
[Cât timp el a schimbat registrul, nici eu nu am mai considerat necesar să vorbesc politicos, cu „dv”]
„Eu m-am uitat pe site-ul vostru, unde scrie că suportă Celeron”
„Păi suportă”
„Și eu aici am un Celeron”
„Suportă anumite modele de Celeron, anumite modele de QuadCore…”
„Cred că nu ne înțelegem – pe site NU scrie ‘suportă parțial Celeron. Scrie că SUPORTĂ”
„Și ce, nu suportă?”
[ Cedez nervos, și încerc altă abordare. A se observa că până acum el n-a făcut nici o referire la faptul că am putea schimba placa cu una compatibilă ]
„Bun, atunci cum facem să returnăm placa, și să luăm alta care suportă?”
„Păi doar dacă aveți toate accesoriile originale…”
[ Am menționat că placa a venit într-o pungă antistatică? De care era lipită cu scoci o altă pungă, cu două cabluri? ]
„Care accesorii? Un cablu SATA????”
„Cablu, shield, cablu IDE, ambalajul original [!? – cu riscul de a mă repeta, e vorba de o PUNGĂ!]”
„Bine, mulțumim”

Deci… ce m-aș fi așteptat eu să se întâmple? Ceva de genul: „Ne pare rău, nu suportă toate modelele de Celeron, vom corecta site-ul. Doriți să o returnați pentru una care să suporte?”. În final, oricum aș fi cumpărat procesor și memorie, și eMag nu ar fi pierdut nimic.

Așa, îi voi evita iar pentru o perioadă lungă. Pentru că degeaba iau componente cu 3 sau 5 ani garanție, dacă atunci când mă duc în service am dialoguri de genul celui de mai sus.

14 Comments »

  1. nexus Said,

    August 21, 2009 @ 17:37

    Ca si idee, eu am la PC Garage am primit banii inapoi pentru un produs care nu corespundea cu site-ul, iar cu alta ocazie, la un laptop, pana la urma am primit gratuit un adaptor pentru FireWire dupa ce se oferisera deja sa-mi returneze banii (poate si pentru ca eram client vechi am primit gratuit, dar oricum ramane varianta cu banii inapoi).
    Cu eMag, la cat de “mari si importanti” sunt ei in “comertul IT”, nu mai risc…

  2. Andrei Ruse Said,

    August 21, 2009 @ 22:31

    Toata atitudinea idioata nu este neaparat specifica EMag (cu care am avut si eu probleme, la service), ci specifica Romaniei. Cu riscul de a jigni multa lume, bagatul picioarelor devine o moda.
    De ce sa se poarte tipu` de la service ok, sa dea raspunsuri inteligente, si in acelasi timp sa dea dovada de respect? El e platit sa preia marfa stricata. Nu e platit sa iti raspunda logic, sau sa se zbata ptr ceva. Primeste acelasi salariu si daca face efortul sa iti zambeasca, dar si daca raspunde precum ai scris mai sus.

  3. bogd Said,

    August 22, 2009 @ 9:45

    @nexus: In ultima vreme si eu m-am indreptat destul de des catre ShopIT si PcGarage. Din pacate, ambele sunt in partea opusa a orasului fata de mine (asa ca de obicei il rog pe Meekuu sa ia comenzile, ca el e mult mai aproape 😛 ). Dar cand te grabesti… nu prea ai de ales 😐

    @Andrei: din pacate, ai mare dreptate… Atitudinea de “de ce sa ma agit eu?” (cu varianta celebra “lasa, ma, ca merge si-asa!”) este endemica pe la noi. Si strica asa de multe…
    Nu am mai mentionat in post ca pentru a face noua comanda am trecut pe la un consultant de vanzari care nici el nu era foarte… entuziast 🙂 . Din fericire, cel care a salvat ziua a fost cel de la bancul de probe – vesel, amabil, dornic sa ne ajute… O fi fost nou in firma! 🙂

  4. Stefan Said,

    August 22, 2009 @ 11:57

    Dar in tara nu exista legea care iti permite sa returnezi un produs in 14 zile fara nici un fel de motiv ? Daca da, eu asa as fi facut. Si nici ca as fi mai calcat pe acolo.

  5. Vlad Said,

    August 22, 2009 @ 13:04

    Nesimtirea EMAG o sa mai dureze pana in momentul in care or sa ajunga sa fie in aceeasi situatie ca Flamingo si alti baieti care nu-si vedeau lungul nasului pana sa inceapa sa inchida magazinele. Daca vrei sa pui pe blog, iti fac forward la mailurile originale (oricum tu ai mai multi vizitatori 😀 ):

    1. Procesorul asta: http://www.emag.ro/procesoare/procesor-amd-phenom-ii-x2-550-dual-core-socket-am3-31ghz-box–pHDZ550WFGIBOX. In descriere sunt laudate capabilitati de “tuning”, “overclocking”, etc. Eu pun intrebarea de bun simt: “Daca facem OC, avem garantie?” (stiu ca in America se ofera garantie: atat timp cat o faci cu softul lor si nu te abati din limitele lor+cooler corespunzator). Raspuns: NU (http://live.emag.ro/intrebari/garantie-overclockinglove–i3262). Cu alte cuvinte, luati-va procesor, va incurajam sa-l luati pentru OC, dar pe responsabilitatea voastra.

    2. Mini-laptop asta: http://www.emag.ro/mini_laptop_netbook/netbook-acer-aspire-one-aod250-0ck-atom-n270-160ghz-1gb-160gb-linux-rosu–pLU.S700C.010 . In descriere scrie “3 cell battery”, in specificatii: “6cell battery”. Pun intrebarea: “Cate celule are pana la urma?”. Raspuns: “TREI” (fara adaugirea lui Adi Despot 🙂 ). Intrebarea e pusa de o saptamana, raspunsul e primit de la un consultant de-al lor, dar tot n-au schimbat specificatiile, pentru ca SIGUR vor cadea cativa fraieri in plasa. Si ei or sa se scuze pentru “neatentie” sau ceva…

  6. bogd Said,

    August 22, 2009 @ 13:12

    @Stefan: In tara exista legea care iti permite sa returnezi un produs cumparat online in 10 zile, fara explicatii.

    DAR! Suntem in Romania, si legile sunt facute pentru a fi ocolite. Am auzit de cel putin un caz in care eMag a refuzat returul, pe motiv ca produsul fusese ridicat personal din showroom, si ca urmare nu se mai cheama ca a fost “vandut online”. Desi in showroom nu poti testa produsele inainte sa le platesti, nu poti nici macar sa le vezi de la distanta. Partea asta o stiu personal, de cand m-am dus sa iau o imprimanta, si i-am rugat sa ma lase macar sa vad cat de mare e cutia, ca sa stiu daca o pot cara singur (eram pe jos), sau trebuie sa vin cu masina. Nici o sansa…

  7. Stefan Said,

    August 22, 2009 @ 15:26

    Numai online ? Ce tampenie. Care e diferenta ? Dar de ce ma mir …

  8. bogd Said,

    August 22, 2009 @ 15:37

    Teoretic diferenta este ca atunci cand cumperi online nu poti sa vezi produsul si/sau sa il testezi. Practic, dupa cum spuneam mai sus, nici cand il iei din showroom nu poti. 🙂

  9. Tb Said,

    August 24, 2009 @ 15:28

    Vorbeam zilele trecute cu un coleg de facultate care lucrează la o multinațională din IT cu un sediu și în București.
    Una dintre cele multe.
    Și-mi povestea cum politica firmei era ca cei de la vâzări, marketing, consultanță, etc, într-un cuvânt tot ce ține de interacțiune cu clientul, să fie de la excelent în sus.
    Adică, oamenii de acolo sunt plătiți chiar mai bine ca programatorii sau adminii de sistem, li se cere o pregătire foarte bună în ceea ce trebuie să facă (limbi străine, limba română să o știe mult dincolo de cele 100 cuvinte de bază, șamd). Drept urmare, se pare că oamenii au succes pe piață. (nu doar în România, dar și pe unde mai au sedii și reprezentațe).
    Concluzia mea o fost că asta îi ce le lipsește unora ca emag, rds (deși slavă Domnului nu au mai fost motive de mult de interacțiune cu ei), și alții asemenea.
    Apropos de clanul lui miserupe (cum îl botezase cel Meek), e un clan cu foarte mulți membrii mai ales în capitală. Așa că nu mă miră că nouă, bucureștenilor ni se mai zice “mitici”.

  10. bogd Said,

    August 24, 2009 @ 15:59

    Heiiiii!!!! Numele familiei e de la mine! Daca l-a folosit si Meekuu, ori e furat de la mine ( >:) ), ori a ajuns la el independent (nu se poate spune ca e greu 😛 ).

    Revenind la subiect – în ceea ce privește job-urile care au de-a face cu oamenii, înțeleg de ce sunt bine plătite. De câteva săptămâni citesc notalwaysright, și am ajuns la concluzia că nu aș rezista nici două zile într-un job de helpdesk/tech support/etc 🙂

  11. Tb Said,

    August 24, 2009 @ 16:27

    Cred că ultimul XKCD răspunde perfect la întrebarea ta.
    Desenul ăla ar trebui să fie default desktop wallpaper pe windows și pe apple și pe orice este destinat unor clienți total antitehnici.

  12. Cristian Said,

    September 2, 2009 @ 20:17

    Poti returna produsul in alea X zile fara nicio justificare doar daca il dai inapoi exact asa cum a venit. Asta inseamna siligat, nu desigilat si testat samd. La fel e si in SUA asa ca mai lasati visele astea. Legea e facuta pentru cazul 2 pomenit de Vlad. Pe site scrie ceva gresit, insa atunci cand iti vine produsul constati cum stau lucrurile de fapt (in speranta ca scrie pe cutia lui acest lucru) si atunci ai posibilitatea de a-ti primi banii inapoi.

  13. Stefan Said,

    September 2, 2009 @ 21:14

    E complet stupid sa il poti da inapoi doar sigilat. Evident, CD’uri, DVD’uri si chesti asemanatoare normal ca nu merge.

    Insa la orice alt produs, trebuie sa desfac cutia si sa vad ce naiba e inantru. Habar nu am cum e in SUA, dar cel putin aici in Germania lucrurile nu functioneaza asa. Atata vreme cat nu ai folosit produsul (haine, produse electronice, etc) il poti da inapoi fara nici un motiv. Termenul variaza, in general 2 saptamani insa am vazut si mai mult. Trebuie doar sa il impachetezi in ambalajul original si atata tot. Ba daca produsul a costat peste o anumita suma (de regula 40 euro) nici nu mai trebuie sa platesti transportul, in cazul in care vrei sa il trimiti prin posta.

    Da’ in fine, ca la noi, la nimeni.

  14. Procesor Said,

    October 19, 2009 @ 14:13

    Fara nici o intentie de a face reclama, ceva asemanator mi s-a intamplat si mie, doar ca magazinul era PCZONE, iar problema s-ar rezolvat foarte repede si amiabil:
    Am cumparat procesor si placa de baza de la ei, am ajuns acasa, pornea doar pana la bios si imi arata frecventa procesorului la jumate, m-am uitat pe site la intel si am vazut ca procesorul meu era o generatie peste ce suporta placa de baza, m-am intors la ei cu toata unitatea, le-am explicat frumos ce si cum, au verificat si ei, si-au cerut scuze, mi-au dat alta placa de baza care era cu 50 lei mai scumpa, am vrut eu sa platesc diferenta insa m-au refuzat, in 45 de minute plecam pe usa magazinului cu unitatea asanblata si in stare de functionare perfecta, chiar daca eu luasem doar procesorul si placa de baza de la ei. Evident cealalta placa de baza le-am dat-o inapoi. Oricum profesionalismul de care au dat dovada, imi arata ca se preocupa de clientii lor, lucru care sincer m-a facut un client fidel de-al lor.

RSS feed for comments on this post · TrackBack URI

Leave a Comment