SIM-u’ de la Orange

Vineri dimineață am avut examen. Și cum ieșeam eu de la examen pe la ora 9 și ceva, constat că telefonul meu e pe „no service”. Înghit un pic în sec (nu de alta, dar e telefonul de la firmă, și e bine să mă poată găsi lumea pe el 🙂 ), dar zic „nu-i nimic – probabil o problemă locală. Își revine el”.

După care mă pun pe drumuri. Ocazie cu care ajung prin toate colțurile Bucureștiului. Și telefonul tot pe „no service”. Încep deja să mă îngrijorez, având în față imaginea unui weekend petrecut fără telefonul mobil (da, știu, ar fi fost un weekend foarte liniștit, dar și când începea săptămâna următoare… 😛 ).

Ajung la muncă, și întreb – „știe cineva ce trebuie făcut?”. Șeful zice „stai așa, că vorbesc eu cu ăștia!”, și sună la ei. Între timp, un coleg îmi explică – „se mai strică uneori SIM-ul, și trebuie să mergi la un Orange Shop să ți-l înlocuiască”. Șeful termină de vorbit (știți că la Orange și Vodafone e așa de mișto făcut sistemul încât stai minim 20 de minute prin opțiuni și/sau în așteptare până să poți să vorbești cu o ființă umană. Și da, asta e valabil inclusiv pentru un abonament de firmă!), și îmi spune și el același lucru.

Bun – zic ceva printre dinți, dar plec. Ajung la Orange Shop, mi se dă un alt SIM. Și persoana de acolo, foarte drăguță, se oferă să îmi transfere datele de pe SIM-ul vechi pe cel nou. Hoooopaaaa – stați așa, că se aprind niște beculețe! Păi dacă e stricat, cum „se mai întâmplă”, cum naiba a putut citi toate cele 125 de intrări din agendă?

Ca urmare, nu mă pot abține, și o întreb – „nu vă supărați, dar de ce nu mai mergea? Și de ce mi-ați scris aici pe hârtie <cartelă blocată>”?

Răspunsul e fascinant – „Aaaa, am bifat eu căsuța respectivă, nu contează. SIM-ul este demagnetizat (!!!). Se mai întâmplă, dacă îl țineți lângă un alt telefon (!!!!). Sau lângă laptop. Sau…”. O opresc înainte să mai continue (nu de alta, dar mi-e mult prea greu să cred că un circuit care este conceput să funcționeze FIX lângă un emițător RF se va „demagnetiza” dacă îi pui un alt emițător pe lângă el). Îmi recuperez SIM-ul, îi mulțumesc și plec.

Acum… mi-a șoptit o păsărică altceva. Că vineri stau tehnicii de la Orange la muncă, și se cam plictisesc. Ocazie cu care mai dezactivează câte o o tranșă de câteva sute de SIM-uri. Și (surprinzător? 😛 ) nu se deranjează să verifice că toate alea sunt inactive.

Nu știam ce să cred. Parcă incompetența e prea mare, și mă așteptam la mai multe de la o firmă de dimensiunea Orange. Și până la urmă, SIM-urile sunt componente electronice, și se mai întâmplă să se strice și ele uneori.

Adevărata surpriză vine a doua zi (adică sâmbătă), pe la prânz. Când primesc un mesaj de la Meekuu – „auzi, bre? Ție îți mai merge SIM-ul de 3G? Că pe al meu nu-l mai vede modem-ul de vineri!”. Mă apucă un râs nervos, și îl sun să îi povestesc toată pățania.

Acum vă las pe voi să trageți concluziile. Mie unul mi se pare mai improbabil ca SIM-urile să se „demagnetizeze” „întâmplător” numai vineri. Și mult mai probabilă varianta cu „a scăpat Dorel în baza de date”…

[Edit: povestea s-a întâmplat din nou. Și din nou. De 3 ori într-un an și jumătate. Ultima dată a ieșit chiar cu show. Dacă sunteți curioși să aflați detalii, le găsiți aici și aici 🙂 ]

20 Comments »

  1. maurice Said,

    June 27, 2009 @ 19:42

    eu am avut probleme doar cu internetu’ vineri (tot ab de firma, 3G), sa’nteleg ca mi’a trecut glontu’ pe langa ureche 😛

  2. Emil CHERICHEȘ Said,

    June 29, 2009 @ 16:03

    Treaba cu „se demagnetizează” e o tehnică inventată ca să-i spună ăluia cu minte mai puțină pus pe harță într-un shop că SIM-urile se mai pot și strica. S-a dovedit că 90% dintre cei cu probleme ale sim-urilor o mușcă(habar n-au ce e ăla un circuit sau un SIM, nu spun că cei care spun povestea asta știu de fapt ce se întâmplă, dar deh…) și s-a mers mai departe.
    Nu dezactivează nimeni cartele de nicăieri. Pur și simplu partea aceea care ține de negocierea IMSI-ului este mai sensibilă într-o cartelă și se strică mai repede decât zona în care se stochează numerele de telefon.
    Am lucrat vreo 3 ani în orange shop și pot să-ți spun că am văzut și sim-uri care au rezistat 8-9 ani și altele care n-au rezistat mai mult de o lună. Nu ține de ziua de vineri, în fiecare zi merg oameni cu cartele stricate în shop-uri.

  3. dani Said,

    June 25, 2010 @ 23:34

    ok. deci dumnezeii mami lor (scuzati limbajul) ca s`o trezit jigodiile astea de la orange in sfanta zi de vineri seara sa imi futa mie simul. in pastele mami lor ca le crap capu. aveam nevoie de telefon ca de aer. (really scuzati`mi limbajul dar nu mai pot de nervi)

  4. v Said,

    July 9, 2010 @ 19:44

    Astazi este vineri, 9.07.2010 si pe la ora 11 am constatat ca telefonul este fara serviciu. Ce coincidenta! Tot vineri! Ala de la Orange shop chiar crede ca stie ce faceau cei din centrala lor?

  5. Ariel Said,

    October 21, 2010 @ 19:33

    Azi e joi. 🙂 Si am patit exact ce ai zis tu.

    Dubios.

  6. Mihai Said,

    October 22, 2010 @ 13:37

    Si mie mi l-au blocat. Tot joi – 21 oct 2010! Tampitii! Doar ca eu sunt plecat din tara! Si sunt nevoit sa stau fara telefon (ORANGE) pana imi ajunge celalalt SIM (am trimis-o pe sotie sa ia alt SIM de la orange shop).
    Handicapatii dracului!

  7. marius butuc Said,

    November 20, 2010 @ 9:31

    coincidenta pura sau nu …ieri , adica vineri ..si eu am patit acelasi lucru ! si bine am facut ca am citit cele spuse de voi pe aici …

  8. trifuu Said,

    December 18, 2010 @ 17:58

    bratiilor…… culmea ca ieri adica vineri seara eram in club asteptam ceva telefoane …nu aveam semnal
    ma gandesc n-o fi astept vreo 10 minute imi inchid telefonul il pornesc din noi (fara retea)…sun a doua zi la orange ….ti s-a demagnetizat cartela!!!!

  9. deckhodor Said,

    December 29, 2010 @ 15:22

    aia cu demagnetizat cartela e text standard pentru Orange.

    si eu am patit-o, si mi-am schimbat sim-ul. Cu unul de Cosmote, ca-mi bag piciorul in portocala lor.

    e ciudat ca se intampla doar la Orange, n-am auzit sa se intample la alti operatori. Asa ca i-am pupat pe cei de la Orange din mers.

  10. Alex Said,

    December 30, 2010 @ 14:03

    Si mie la 2 cartele in iunie 2008 si una in iunie 2009.Nici nu erau zgariate.Pur si simplu m-am dus si mi le-au schimbat gratis ca aveam bani pe ele,imi pierdeam 12 euro e mult domnule:)) si am primit cate 1.5 euro bonus!

  11. Marius Said,

    December 31, 2010 @ 20:45

    Same shit! Mi s-a intamplat chiar ieri(Joi), iar unui prieten vineri. Coincidenta? Din istoria lunga a problemelor pe care le am cu serviciile Orange, as inclina sa cred ca nu.

  12. Marius Said,

    January 3, 2011 @ 20:36

    Update la postul de mai sus. Le-am facut o vizita celor de la Orange pentru a-mi schimba cartela “defecta”. Surpriza!!! Nu vor sa-mi schimbe cartela cu o cartela standard, ci doar cu una care vine la pachet cu o optiune ce costa 7.5 euro. In plus, as fi obligat sa reincarc timp de 3 luni cu creditul respectiv pentru a beneficia de servicii. Cand am cerut o justificare pentru aceasta unica “optiune”, au inceput sa dea vina pe departamentul tehnic. Nu suna un pic ironic? E echivalentul a spune ca ai servicii proaste. Vazand ca nu tine povestea, mi-au sugerat sa revin peste o saptamana, ca atunci s-ar putea sa imi inlocuiasca cartela la liber.
    Foarte dragut din partea lor, tinand cont ca am activata o optiune pe care nu o pot folosi, si pt care am platit deja. Este pur si simplu scandalos, si batjocoritor la adresa clientului. Cred ca o sa le spun pa la nenorociti.

  13. ghenadie Said,

    January 4, 2011 @ 13:47

    si eu am patit-o la cosmote dupa nici 2 luni de folosit cartela…am pazit-o si ingrijit-o cu pretul vietii si am avut grija sa nu stea pe unde nu trebuie si aqm e bolnava si pe duca!la relatii cu clientii imi spune ca s-a demagnetizat!=))))))))))

  14. UberGeek » SIM-ul de la Orange. Reloaded. Said,

    January 13, 2011 @ 18:42

    […] vreun an și jumătate vă povesteam de cum am rămas eu fără SIM-ul de la Orange. Brusc, și pe […]

  15. stely Said,

    January 16, 2011 @ 9:45

    vreau sa-mi activez cartela sim

  16. krystya2003 Said,

    January 20, 2011 @ 15:44

    acelasi lucru l-am patit si eu cu o cartela orange. am vb cu operatorii de la orange dupa vreo jumatate de ora si imi spun acelasi lucru ca mi s-a demagnetizat cartela. acm nu imi ramane nimic de facut decat sa le fac o vizita sa vad ce s-a intamplat de fapt. ca la mine nu tine figura cu demagnetizarea. sa caute o alta explicatie.nu o sa pierd 20 euro asa pentru ca au ei chef. o sa revin sa va spun ce am rezolvat…………………..si multumesc celui care a deschis acest topic………………..

  17. vlad Said,

    June 25, 2011 @ 23:58

    mie mi s-a intamplat acum 2 ore.
    si nu stiu care e faza.

    sambata, mi-a stricat seara, trebuia sa ma intalnesc cu niste persoane, acum stau acasa si joc tony hawk…

  18. Zuluf Said,

    October 3, 2011 @ 17:07

    Salutare.
    Si eu am patit la fel.
    Cand incercam sa ma conectez la retea … acces nepermis.
    Tot in sfanta zi de VINERI!
    La inceput am crezut ca a cazut reteaua in zona la mine. Sambata am schimbat telefonul si surpriza…. cautare retea… gasita ORANGE…. dau inregistrare si… mesaj: ACCES NEPERMIS!!!!
    Dau telefon la jegurile de la Orange Ro. Dupa 10 min de muzica pentru debili …. S-A DEMAGNETIZAT CARTELA!
    Dupa o excursie la ORANGE SHOP…. VA SCHIMBAM CARTELA CU CONDITIA SA NE FURNIZATI O COPIE DE PE BULETINUL DVS.!!!
    Asta cam suna a mod fraudulos de aflare a identitatii titularului cartelei. Asa ca , dupa ce le-am spus o frumoasa poveste referitoare la marlani si mamele lor, morti, morminte si pasarici de mamici… am iesit glont pe usa Rahatului Portocaliu si am cumparat o alta cartela Orange de la primul chiosc de ziare intalnit. Am refuzat categoric sa dezvalui identitatea mea marlanilor de la orange. Mie imi miroase a creare de baza de date cu posesorii de prepay. Voi nu ati patit la fel? Nu vi s-au cerut datele la schimbarea cartelei? De ce sa le ofer daca atunci cand o cumpar nu trebuie sa le dau?
    MARLANIE PE TOATA LINIA DIN PARTEA ORANGE!
    CLAR!

  19. Stefan Said,

    April 15, 2012 @ 7:07

    daaaaa, se poate intre timp au citit tehnicienii de la orange si au pus la incercat !!!!of ce prostii poti sa lansez, hai ca romanii se maca tot!!! :))

  20. Zolika Said,

    May 26, 2013 @ 12:11

    Orange deconecteaza din cand in cand o serie de numere (de obicei prepay). Nu stiu exact cauza, dar asa am patit si eu. M-am dus la Orange Shop si am aflat ca trebuie sa platesc 7-8 euro (nu retin exact suma) daca vreau sa pastrez numarul. Ca sa schimbe gratuit trebuie sa indeplinesti 4 conditii:
    – sa ai o vechime mai mare de 1 an in reteaua Orange
    – sa ai un consum mediu anual mai mare de 40 euro
    – nu ai mai beneficiat in ultimii 2 ani de o inlocuire gratuita a cartelei SIM
    – cartela sa nu fie deteriorata/zgariata
    Eu n-am indeplinit 2 din cele 4 conditii, insa aveam numarul de multi ani. Drept urmare mi s-a cerut sa platesc. Am refuzat, si i-am amenintat ca o sa fac o plangere fara efect. O data ajuns acasa an scris un email la ANPC (Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor) din judetul meu. Puteti gasi adresa pentru orice judet din Romania la: http://www.anpc.gov.ro/index.php?option=com_content&view=category&layout=blog&id=28&Itemid=60
    Dupa aproximatic o saptamana am fost contactat prin email de catre Rezső TÉGLÁS
    Shop manager la Orange sa ma prezint la Orange Shop pentru a verifica situatia si sa si gasim o solutie optima.
    M-am prezentat la Orange Shop si mi s-a schimbat cartela gratuit.
    Daca vreti sa rezolvati ceva in Romania numai asa se poate proceda. Acesta este a 3-a oara cand am probleme cu Orange si se rezolva numai prin reclamatie. Ultima data nu au vrut sa-mi lase numarul cand am trecut de pe abonament pe cartela, si prima data nu au vrut sa primeasca un delefon defect inapoi si sa-mi rezilieze abonamentul facut la cumpararea telefonului.
    De fiecare data s-a rezolvat cu o reclamatie la Protectia Consumatorilor.

RSS feed for comments on this post · TrackBack URI

Leave a Comment