Cumparaturi dupa Anul Nou

Jurnal de bord al unei persoane care a făcut greșeala să încerce să cumpere echipamente IT după 2 săptămâni de vacanțe și concedii…

01/01/2009, ora 17:00. Fac comanda pe 24pc.ro . I-am ales pe ei pentru că au prețuri ceva mai mici. Știu că scrie pe site „comenzile se vor livra începând cu 05/01. Mi se pare normal – toată lumea e liberă până atunci. Pot aștepta.

02/01/2009, ora 23:45. Trimit un mail către adresa lor de contact. Vreau să mai cumpăr ceva, și îi rog să adauge produsul la comandă. Știu că nu voi primi răspuns până pe 05/01. Mi se pare normal. Voi aștepta.

05/01/2009, ora 10:00. Teoretic firma a început lucrul, dar comanda este tot „pending”. Probabil că au multe comenzi primite în perioada sărbătorilor. Mai aștept.

05/01/2009, ora 15:00. Comanda este tot „pending”. Încep să mă întreb ce se întâmplă. Decid să îi sun (ca să le spun de modificarea comenzii, și să aflu un termen aproximativ de livrare). Toate 3 numerele de telefon sună ocupat. Zic „sunt aglomerați după sărbători”. Mai aștept.

05/01/2009, ora 16:00. Cele 3 numere de telefon ba sună ocupat, ba sunt lăsate să sune fără să răspundă nimeni. Deja încep să mă întreb dacă firma mai există. O colegă de muncă râde când aude că am făcut comandă pe 1 ianuarie (comandă care probabil s-a pierdut într-o arhivă MAAARE de mesaje primite de ei de sărbători). Are dreptate.

06/01/2009, ora 09:30. Telefoanele continuă să alterneze între „ocupat” și „nu răspunde nimeni”. Încerc să îi prind pe YM (unde chiar am reușit să vorbesc cu ei până acum). După vreo oră în care nici acolo nu răspunde nimeni ajung la concluzia „firma dv. mai există?”. Nu am primit răspuns nici la întrebarea respectivă…

06/01/2009, 11:00. Încep să caut alternative. Găsesc 2 din cele 4 produse la shopix. Sun și întreb de un termen de livrare. Răspunsul este „dacă sunt pe stoc, se livrează în 24h de la telefonul de confirmare”. Nu îmi spune nimeni că acel telefon de confirmare poate dura mult și bine până să vină. Așa că mă bucur, și fac comanda la ei.

07/01/2009, 11:30. 24 de ore de la comandă, și nu am primit telefonul de confirmare. Sun la Shopix, și încerc să dau de persoana care se ocupă de comandă. „Colegul este într-o convorbire, dar vă sună imediat ce termină”. „Mulțumesc, aștept”

07/01/2009, 12:30. Cam lungă convorbirea colegului. Sun din nou. „Colegul este într-o convorbire, dar vă sună imediat ce termină”. „Nu vă supărați, la fel era și acum o oră, și nu m-a sunat nimeni”. Domnișoara de la telefon pare ușor deranjată de atitudinea mea (mai am și pretenții ca o conversație să dureze mai puțin de o oră! 😛 ), și îmi oferă alternativa „stați la telefon până termină”. Nu risc – zic din nou „mai aștept”.

07/01/2009, 12:40. Uite că de data asta n-a durat mult – mă sună consultantul de vânzări. Era cât pe ce să mă bucur, când constat că începe cu „Bună ziua, dl. XXXXXX, ce voiam să vă zic este că…”. E clar – ori produsele nu sunt pe stoc (așa cum apăreau pe site), ori s-a schimbat prețul (ținând cont că în ultima săptămână cam toate prețurile de pe site-uri au crescut cu aprox. 10%, nu m-ar mira). Se pare că prima variantă este adevărată – au NAS-ul, nu au HDD-urile (cele 2 produse erau un NAS D-Link DNS-323, și HDD-urile de pus în el). Adică un fel de „vă putem oferi căruța, dar caii sosesc săptămâna viitoare”. Rămâne că mai caut HDD-uri pe la alte firme, și revin cu un telefon. Le dau chiar un termen („revin cu un telefon în maxim 1h”), ca să nu stea să aștepte mult și bine telefonul meu (cough-cough >:) )

07/01/2009, 12:50. Găsesc HDD-urile la PcGarage, unde apar ca fiind „disponibile în stocul furnizorului”. Am un sentiment de „cum naiba un furnizor le are și altul nu?”, dar sun și întreb. Aflu că mi le pot livra în 2-3 zile. Zic „OK”, și fac comanda pe site.

07/01/2009, 13:00. Sun la Shopix și le spun să îmi trimită numai NAS-ul. Vestea bună – mi l-ar fi livrat chiar astăzi, dar nu sunt acasă. Rămâne să mi-l livreze mâine.

07/01/2009, 13:10. Comanda mea de la PcGarage este preluată de un consultant de vânzări, și primesc SMS-ul corespunzător. Nu m-a sunat încă nimeni de la ei, dar mai aștept…

07/01/2009, 13:15. Constat că banner-ul de pe site-ul 24pc (cel cu „livrările se vor face începând cu 05/01”) a fost înlocuit de altul: „magazinul virtual se va redeschide pe 19/01/2009”. Adică la vreo 3 săptămâni după ce am făcut comanda. Recunosc totuși că mor de curiozitate să văd dacă onorează prețurile de atunci (am menționat deja că între timp și prețurile de pe site-ul lor au crescut cam cu 10%, da?). Așa că las comanda acolo, să vedem când mă sună. Pot aștepta, nu?

[ LE, poate nu a fost foarte clar: nu mă aștept ca o firmă de comerț online să îmi teleporteze produsele în casă fix în momentul în care fac comanda. Ar fi nice, dar nu se poate 🙂 . Știu că există niște delay-uri în procesarea comenzii. Cu atât mai mult după o vacanță lungă. Tot ce vreau este să pot avea o comunicare cu firma respectivă și o estimare (realistă!) a termenului de livrare.

Este 2-3 zile (ca la PcGarage)? E bine.

Este 24h (ca la shopix)? E și mai bine!

Este o săptămână (cazul HDD-urilor de la shopix)? E OK – măcar știu, și pot să caut pe la alte firme care mai au stocuri. Dacă nu găsesc, știu când pot să mă aștept la un „refresh” de stocuri, și să mai fac o comandă 🙂

]

11 Comments »

  1. Stefan Said,

    January 7, 2009 @ 13:43

    Cool, chiar am cumparat acum cateva luni aceeasi configuratie, un DNS-323 cu 2 HDD’uri de 1TB fiecare, in Raid1. Nu ma plang pana acum. Cam cat ai dat pe discuri si pe NAS, daca pot sa intreb ? Sunt curios doar sa compar.

  2. bogd Said,

    January 7, 2009 @ 13:50

    Hmmm…. Cât aș fi dat inițial, sau cât am ajuns să dau la prețurile de acum? 🙂 (HDD-urile de exemplu erau 390 RON acum o săptămână 🙂 )

    Acum dau cam 680 RON pe NAS, și 430 RON pe fiecare HDD. Tu cât ai dat pe ale tale?

    Aș fi luat discuri de 1.5TB (pret/MB semnificativ mai mic), dar jucăria cică nu suportă așa ceva. Cel puțin nu până la firmware 1.06, care trebuia să apară prin decembrie. Așa că nu m-am riscat 🙂

  3. Stefan Said,

    January 7, 2009 @ 19:00

    Eu am dat pe NAS 133 euro (asta vine cam 532 RON) sie 242 euro pe doua discuri Hitachi de 1TB (cam 480 RON). Asta la inceputul lui septembrie. Pe atunci nici nu stiam ca or sa suporte 1,5TB 🙂

  4. bogd Said,

    January 7, 2009 @ 20:30

    242 EUR pe amândouă HDD-urile? 😮

  5. Stefan Said,

    January 8, 2009 @ 14:45

    Da, comentariul meu de mai sus e un pic confuz, 480 RON pentru unul singur. 120 euro un HDD de 1TB. De ce, e mult sau putin ? 😉

  6. TheBride Said,

    January 12, 2009 @ 22:32

    Problema este ca in perioada asta s-au suprapus mai multe. Perioada de cumparaturi dinainte de Craciun, cand s-au mai vandut chestii + criza care i-a determinat pe retailistii mari (Flamingo, Altex Domo) sa reduca drastic stocurile si sa mizeze doar pe ce e la raft + vacanta prelungita si incertitudinea referitoare la alimentarile cu stocuri + termenele de plata catre furnizori (cred ca e perioada in care se negociaza). Toate astea duc aproape inevitabil catre diverse intarzieri. Ai insa dreptate ca trebuie ca magazinul sa te anunte care e situatia si sa tina stocurile actualizate, chiar daca oferta e mai slaba. Macar sa stii ce poti cumpra si in cat timp iti sunt livrate,

  7. Tudorel Said,

    January 20, 2009 @ 19:38

    Ciudat… =)) Asa am patiti si eu la 24PC… Am facut comanda in 13 Ianuarie. Primesc mail tot in 13 cu o factura proforma, iar de atunci… Nimic. :)) Si eu am sunat la numerele alea blestemate… Si eu am incercat sa vorbesc cu Razvan si Cristi =)) Nu stiu ce sa cred. Oare daca ignor faptul ca am facut comanda si cumpar de altundeva, peste vreo 3 luni imi vine ce am comandat de la ei, iar daca nu cumpar o sa trebuiasca sa platesc transportul? =)) NU FACETI COMENZI PE 24PC, moscraciunonline si AloPC… E aceeasi firma de 2 bani!

  8. bogd Said,

    January 20, 2009 @ 19:59

    @Tudorel: Culmea e ca eu am mai facut comenzi de la ei (de pe fiecare din cele 3 site-uri menționate 🙂 ), și au fost chiar OK. Nu știu ce au pățit acum, dar e deja 20 și magazinul nu prea „s-a redeschis pe 19” 😛

    Oricum, nu te poate obliga nimeni să plătești transportul. Dacă se trezesc să livreze o comandă la 2 luni după ce ai făcut-o, ar face bine să te contacteze telefonic înainte. Dacă nu, transportul îl vor suporta ei. Dus-întors. >:)

  9. Tudorel Said,

    January 20, 2009 @ 22:45

    Eu nu am vrut sa jignesc in niciun fel serviciile pe care le-au oferit pana in 2009, dar jignesc serviciile pe care le ofera acum. Mai astept cateva zile. 😀 Daca nu pot sa aflu in ce faza a ajuns comanda mea, cumpar de altundeva. 😛 Nu inteleg. Probabil ca au adus marfa, iar la cursul valutar prezent, au adus marfa cu un cost mult mai mare… Normal ca nu le convine sa iasa in pierdere. Sau in castig mai mic. 🙂 Si daca imi anuleaza mie comanda si factura, nu au nimic de pierdut, pentru ca daca au pretul pietei, normal ca o sa aiba clienti. Ma pierde pe mine, vine altu’.

  10. Tudorel Said,

    January 21, 2009 @ 19:44

    Tot in legatura cu 24PC… Azi am dat sa intru pe site… Nu mai functioneaza. Am citit tot pe ceva forum ca nu mai exista si ca “au dat teapa furnizorilor si au vandut firma in Moldova (de peste Prut)”. Nu stiu cat de adevarat este acest lucru, dar totusi este interesant. Eu sper ca NU. Pentru ca preturile sunt in crestere si daca se vor ocupa de comanda mea, in 13 ianuarie inca mai existau preturi acceptabile. 😀

  11. UberGeek » Blog Archive » 24PC - un moment de reculegere… Said,

    January 21, 2009 @ 20:31

    […] „firma care trebuia să se redeschidă pe 5 ianuarie și pe 20 încă nu se deschisese” […]

RSS feed for comments on this post · TrackBack URI

Leave a Comment