Cum se fac afacerile

În ultima vreme, fac din ce în ce mai multe cumpărături prin eBay. Din păcate, ultima dată am avut o surpriză neplăcută – produsul (o umbrelă fotografică) a ajuns la mine… în 2 bucăți (nu fusese protejat foarte bine pentru transport, iar băieții de la Poștă nu sunt tocmai cei mai grijulii oameni din lume).

Contactez seller-ul. Răspunsul vine aproape imediat:

We will send you a new one ASAP and let you know when it is dispatched. Thanks for your business and apologies for any inconvenience caused.

Trimit răspuns și eu – „bine, dar… nu ar trebui să vă trimit înapoi produsul defect?”

You don’t need to send the umbrella back. We will send you a new one with safer package and let you know when it is dispatched. Thanks for your kind understanding and apologies for any inconvenience caused.

Seller-ul este din HongKong. Și nu este prima dată când am astfel de experiențe cu cei de acolo (am mai cumparat un cablu care nu functiona cu PDA-ul meu, si ei mi-au trimis un alt cablu. Tot gratis. Tot fără să îl trimit pe primul înapoi).

Ne întoarcem pe meleaguri autohtone. E suficient să ies din casă și să mă uit în jur prin magazine, la afișele mari cu „marfa vândută nu se primește înapoi”. Sau să mă uit pe Internet, la cazuri în care magazine online ignoră legislația în vigoare (!), refuzând returnarea produselor.

Încă o dată, vă las pe voi să trageți concluziile…

4 Comments »

  1. Cristian Said,

    September 16, 2008 @ 12:56

    Chestia e ca la noi se si cam abuzeaza de lucrurile astea. Ca asa e romanu’, mai smecher de felul lui. Plus ca iti trebuie si niste fonduri mai generoase.

  2. Life Tester Said,

    September 16, 2008 @ 15:14

    ehh, sa nu exageram. pe unii tb sa-i mai sperii si cu paypal :-))

  3. bogd Said,

    September 16, 2008 @ 15:57

    Nu am pretenția că la noi toți comercianții sunt puși pe furat, în timp ce în alte părți nu doresc altceva decât binele clientului 🙂

    Totuși, post-ul de mai sus a pornit de la un dialog cu un amic. Amic care atunci când a auzit că eu cumpăr de la chinezi pe eBay, a avut o reacție de genul „și ai încredere?”. Ei bine, în ultima vreme am ajuns să am mai multă încredere în a cumpăra un produs de la chinezi decât din magazinele online românești.

    Părerea mea 😛

    [ LE: Reacția aceluiași amic în momentul în care i-am trimis link-ul (fără să știe cine a scris articolul): „mai sa fie!”. Unii sunt sceptici prin natura lor… 😛 ]

  4. Cristian Said,

    September 17, 2008 @ 23:40

    Eu nu vorbeam de abuzul comerciantilor, ci de cel al clientilor. Ca atunci cand isi umplu sacosele cu mancare daca stau la un hotel cu servicii all-inclusive.

RSS feed for comments on this post · TrackBack URI

Leave a Comment