DC n-are ursul coada…

Doua intamplari, un singur service. Cel de la Depozitul de Calculatoare (aka DC-Shop).

  1. Mi se arde un switch de la munca (nu va ganditi la cine stie ce, ca era un amarat de Trendnet cu 8 porturi). Ma duc totusi cu el in service, ca era inca in garantie. Intreb “cat dureaza pana se rezolva problema?”. Mi se raspunde “de la 5 la 15 zile, ca se repara”. Fac un pic ochii mari (nu ma asteptam sa existe cineva care sa repare un switch de 50 de lei), dar tac si plec.

    Dupa vreo 2 saptamani, sun la ei: “Nu va suparati, am un switch in service la dv….”. Imi raspunde o voce feminina: “Inca nu, dar stati linistit – va sunam noi cand e gata!”

    Mai trec doua saptamani. Fara sa ma sune nimeni (e adevarat, am fost plecat vreo 4 zile din tara, si e posibil sa fi incercat exact atunci sa ma sune). Decid sa ma duc peste ei.Ajung acolo, intreb de switch, mi se raspunde ca e gata si pot sa-l iau. Persoana dispare intr-o camera alaturata si se intoarce cu… ceva ce cu greu poate fi numit switch. Nu zic nu, avea tot 8 porturi si era tot Trendnet, dar:
    a) era cu totul alt model (oval, fata de cel dreptunghiular al meu) si
    b) era intr-o stare jalnica (zgariat, lovit, cu plasticul de pe LED-uri care statea sa cada, etc).

    “Nu va suparati, da’ asta nu e switch-ul meu!”
    “Aaaaaa, ok… va dam altul… Oricum, e un switch de 8 porturi, nu se tine cont de altceva!”
    “Bine, da’ daca se poate, aduceti-mi unul mai putin… chinuit”

    Pleaca iar, si se intoarce cu alt switch: “Stiti, asta e singurul pe care il mai avem….”. Ma uit la el: “Nu-i nici o problema, ca asta e chiar switch-ul meu” (!) .

    Imi face hartiile, si… alta surpriza: pe hartia de iesire din service scria “inlocuit in garantie”. Trecand peste faptul ca imi recunoscusem switch-ul, oricum se vedea pe el ca fusese desfacut.

    “Nu va suparati, sunteti sigura ca este inlocuit?”
    “Aaaaa, nu… E reparat, ca m-am uitat la serie si e aceeasi. Da’ in general se schimba [ei nu, serios?]. Oricum, nu are importanta.”

    Ce sa fac? Am semnat asa, mi-am luat switch-ul si am plecat.

  2. Dupa o saptamana. Acelasi service. Un upgrade la HDD. Sistemul? Unul sigilat. De cine? De DC-Shop, of course!Sun la ei: “Nu va suparati, am un sistem sigilat si un HDD nou. Cum procedam?”
    “Aaaa… trebuie sa il aduceti la noi, ca nu se poate altfel!”

    Zic ceva dulce in gand de “astia la care nu s-a inventat garantia pe componente” (respect fata de cei de la Brinel, care intr-un caz absolut identic mi-au spus “desfaceti sistemul, puneti unitatea in interior. Singura rugaminte este sa scrieti pe ea ca este cumparata din alta parte”). Si iau calculatorul sa il duc in service.

    Il duc.Intre doua ecrane de joc online (nu imi dau seama ce era – ceva intre Diablo II si WoW), cel din service reuseste sa imi instaleze HDD-ul. Momentul in care porneste sistemul ca sa il testeze imi ofera sansa unui nou dialog:
    “Nu va suparati, de ce sunt montate HDD-urile pe canalele SATA 2 si 4?”
    “Aaaaa, nu-i problema – oricum pe SATA nu exista master si slave, asa ca nu conteaza”
    Ce sa zic? Si eu stiam la fel, asa ca nu l-am putut contrazice. Iau calculatorul, si plec cu el.

    Rezultat – doua zile de chin pentru instalarea unui Windows XP pe el. Pornea windows-ul, se instala prima etapa, dadea sa rebooteze, nu gasea sistemul de operare (sau, mai rau, il gasea doar pe cel de pe hdd-ul vechi). Oricat m-am chinuit eu (setari BIOS, partitionari si repartitionari disc nou), nu am putut de nici un fel sa ma inteleg cu el.Pana la urma, ma enervez. Scot frumos capacele de plastic din faţă, si imi infig ghearele in el (pentru cine inca nu stie, pe acolo se pot face tot felul de operatiuni – de la scos si curatat memorie, pana la schimbat canale de conectare HDD-uri 😉 ). In momentul in care trec hdd-ul nou pe canalul 1, windows-ul se instaleaza fara nici o problema. Nu zic nu, o fi fost o “ciudatenie” a BIOS-ului placii de baza – dar tot am simtit nevoia sa iau cablul ala SATA si sa-l bat pe cel din service cu el…

Astea sunt intamplarile. Va las pe voi sa trageti concluziile. Poate am avut doar eu ghinion, cine stie? Oricum, a doua oara cand vad un sistem sigilat pe care scrie “DC-Shop”, eu unul am de gand sa stau la distanta MARE de el! Pacat totusi de switch-urile Trendnet – pana acum chiar ma intelesesem foarte bine cu ele… (cel de care va vorbeam a fost primul picat din 5, si asta dupa 3 ani de functionare non-stop)

9 Comments »

  1. nexus Said,

    November 3, 2007 @ 0:12

    La noi poti conta oricand pe “specialistii” din cadrul “marilor firme” sa-ti faca (si mai) “mari surprize”.

    Eu cu DC am avut o faza mai veche cu un UPS cand, in loc sa-mi spuna adevarul (ca erau in sistem de franciza si de aici diferenta de pret), m-au luat in magazin ca e mai mare pretul de la ei decat cel din catalog pentru ca s-a produs o greseala etc…

    Dar nu bate o intamplare de la Ultra Pro cand un cunoscut a dat bani sa-i schimbe in service (la un calculator tocmai achizitionat de la ei) un hard defect (ceva gen 80GB la 7200rpm) cu unul mai mic si mai prost (40GB la 5400 rpm). Faza era acum vreo 3 ani cand au fost probleme cu niste harduri facute in China.

    De-asta evit “marile” noastre firme de IT…

  2. bogd Said,

    November 3, 2007 @ 1:47

    La noi poti conta oricand pe “specialistii” din cadrul “marilor firme” sa-ti faca (si mai) “mari surprize”.
    —–

    De acord. Si probabil este unul din motivele pentru care mi-am facut blog – ei imi fac “surprize”, eu le fac “reclama”… >:)

  3. DC-Shop are probleme de service semnalate de bloggeri. Si nu e singurul magazin online cu probleme. | Liviu Taloi Said,

    November 3, 2007 @ 15:27

    […] In loc de incheiere: “[…] este unul din motivele pentru care mi-am facut blog – ei imi fac “surprize”, eu… […]

  4. LittleBro Said,

    November 6, 2007 @ 10:58

    Ca sa fiu de cealalata parte a baricadei vreau sa`i laud pe cei de la torent. Am fost ieri cu un hdd de 320 bulit la ei, i se tot strica mbr`ul din diverse motive. Si`au cerut scuze ca n`au acelasi model in stoc si mi`au oferit alternative. in 5 minute am plecat cu un hard nou de 400.

  5. NullCode Said,

    December 17, 2007 @ 23:42

    Raspuns :))( ge ubergeek asa 😉 )
    Dc nu are ursu coada ?:))
    R : Ca are stiva 😉

  6. ionut Said,

    June 14, 2008 @ 17:34

    cei de la depozitul de calculatoare sunt cumpliti. am avut si eu aceeasi treaba cu un rack pentru un HDD. au trecut 49 de zile pana cand l-au dat inapoi. ce sa mai zic?? numai lucruri bune

  7. KillGuta Said,

    September 15, 2009 @ 14:57

    Sper sa se fi schimbat totusi in 2 ani, fiindca planuiesc sa-mi fac un sistem la ei.

  8. pAKy Said,

    April 19, 2010 @ 10:37

    E cel mai nasol magazin dc shop-ul…. ieri de dimineata ma uitam pe site-ul lor in speranta ca voi gasi o placa de baza ce-mi trebuie. am gasit una la 300 ron. ma duc la un magazin de-al lor (bineinteles pregatit cu banii adik 300 ron) knd ajung in magazinul lor, surpriza ! era 360 ron. il intreb pe “nenea” de acolo dc draq pe site scrie 300 si defapt este 360… raspuns: pe internet este o anumita concurenta si trebuie sa se mentina pe piata (prin metoda asta ). deci ei au cel mai mic pret doar pe site, defapt in realitate au toate produsele mai scumpe cu 20% 😐 si uite asa am pierdut eu cam 3 ore aiurea…

  9. andrei Said,

    December 5, 2011 @ 15:42

    Asa este … DC-shop magazin de kkt cu angajati de kkt …service de kkt…au returnat un produs stricat dupa 2 luni de asteptare..am renuntat se retrimit la garantie ca nu avea rost

RSS feed for comments on this post · TrackBack URI

Leave a Comment